Το τραγικό ατύχημα με τους μαθητές στα Τέμπη

Ηταν 13 Απριλίου του 2003, όταν για 21 μαθητές από το Μακροχώρι Ημαθίας η τριήμερη εκδρομή στην Αθήνα, κόντευε να ολοκληρωθεί. Η ώρα ήταν 7.30 το βράδυ όταν στα Τέμπη, την κοιλάδα του θανάτου για τους οδηγούς, έγινε το κακό που είχε τη μορφή νταλίκας φορτωμένης νοβοπάν, με οδηγό τον 43χρονο τότε Δημήτρη Ντόλα. Εκεί, στο στενό δρόμο, τα νοβοπάν και οι μελαμίνες γλίστρησαν και άρχισαν να πέφτουν στο δρόμο αλλά και στο λεωφορείο με το οποίο διασταυρώθηκε εκείνη τη στιγμή. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα δημιουργήθηκαν σκηνές κόλασης. Τα νοβοπάν θέρισαν όλη την αριστερή πτέρυγα του λεωφορείου, ενώ η νταλίκα μπήκε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και δίπλωσε χτυπώντας τρία ΙΧ.

Οταν το λεωφορείο του ΚΤΕΛ Βέροιας ακινητοποιήθηκε σε ένα δέντρο κοντά στο βράχο, αποκαλύφθηκε και το μέγεθος της τραγωδίας. Σπασμένα τζάμια, διαλυμένα καθίσματα, άμορφες μάζες λαμαρίνες και μέσα εγκλωβισμένος ο θάνατος. Σύμφωνα με τις μαρτυρίες της εποχής, τέσσερα αγόρια καταφέρνουν να βγουν μέσα από τα σπασμένα παράθυρα και να ζητήσουν βοήθεια. Σε ένα από τα αυτοκίνητα που βρίσκονται ακινητοποιημένα πίσω από το σημείο του δυστυχήματος κατά σύμπτωση βρίσκονται ο τότε υπαρχηγός της Πυροσβεστικής Γ. Γεωργιάκος και ο πυραγός της ΕΜΑΚ Αχιλλέας Τουβάρας.

Οι δύο έμπειροι αξιωματικοί μόλις αντιλαμβάνονται τι έχει συμβεί ειδοποιούν τους συναδέλφους τους και «ορμούν» στο τσακισμένο λεωφορείο και με τη βοήθεια κάποιων περαστικών βγάζουν μέσα από το μοιραίο όχημα τους περισσότερους τραυματισμένους μαθητές και τους δύο καθηγητές. Χρειάστηκαν περίπου δύο ώρες μέχρι να απεγκλωβιστούν όλοι οι τραυματισμένοι και να μεταφερθούν στα Νοσοκομεία της Λάρισας και της Κατερίνης. Ο αριθμός των νεκρών συνεχώς αυξανόταν, ώσπου έφτασε τους 21 και η θλίψη ξεχείλισε και οι αρχές κάνουν τότε λόγο για το χειρότερο και το πλέον πολύνεκρο τροχαίο δυστύχημα των μεταπολεμικών χρόνων στη χώρα.


Το Μακροχώρι βυθίζεται στο πένθος και για τις οικογένειες των αδικοχαμένων μαθητών ξεκινά ένας μαραθώνιος δικαστικός αγώνας για την παραδειγματική τιμωρία των ενόχων. Σε πρώτη φάση στο εδώλιο του κατηγορουμένου βρίσκονται οι δύο οδηγοί καθώς και οι ιδιοκτήτες της εταιρείας της μοιραίας νταλίκας αλλά και οι υπεύθυνοι του ΚΤΕΛ Ημαθίας. Η δικαστική αυλαία της τραγωδίας των Τεμπών θα πέσει στις αίθουσες του Αρείου Πάγου, τον Σεπτέμβρη του 2010, καθώς το Ποινικό Τμήμα θα επικυρώσει απόφαση του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου της Λάρισας με την οποία καταδικάστηκαν έξι άτομα για το πολύνεκρο δυστύχημα του 2003.

Για το θάνατο των 21 μαθητών καταδικάστηκαν ο οδηγός της νταλίκας Δημήτρης Ντόλας σε κάθειρξη 15 ετών, ο εκ των συνιδιοκτητών της νταλίκας Φ. Καβελίδης σε κάθειρξη 14 ετών, ο δεύτερος εκ των συνιδιοκτητών της νταλίκας Αν. Καμέας σε κάθειρξη 11 ετών, ο διευθυντής του εργοστασίου «Νοβοπάν» Πολ. Δαρδαμπούνης επίσης σε τετραετή φυλάκιση και ο προϊστάμενος βάρδιας του εργοστασίου Μ. Αλεξάκης σε φυλάκιση 3 ετών. Αθώος κρίθηκε από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Λάρισας, ο οδηγός του λεωφορείου στο πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών, Κ. Μαυρομιχάλης. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία πλήρωσε συνολικά στις οικογένειες των αδικοχαμένων μαθητών, για αποζημιώσεις το ποσό των 8.500.000 ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το τραγικό ατύχημα με τους μαθητές στα Τέμπη
4/ 5
Oleh