Μάλλον οι περισσότεροι δεν το σκέφτονται –ο θάνατος δεν είναι ευχάριστο θέμα για κανέναν- όμως όσο περισσότερο μέρος αυτού που είμαστε αντικατοπτρίζεται online, τόσο πιο καίριο γίνεται το ερώτημα: τι συμβαίνει με την ψηφιακή μας «ζωή» όταν πεθαίνουμε; Προφανώς τα email accounts μας και τα μπλογκ μας σταματούν όμως το υλικό που δημιουργήσαμε παραμένει και μπορεί να επαναλαμβάνεται εσαεί ενώ τα likes και τα re-tweets στο Facebook και το Twitter αντίστοιχα μπορούν να μας κάνουν να φαινόμαστε ζωντανοί πολύ καιρό μετά το θάνατό μας· και αν αυτό δεν είναι κάτι που μας απασχολεί, ενδέχεται να απασχολεί τους ανθρώπους που θα έχουμε αφήσει πίσω μας.
Σχετικά πρόσφατα, ένα από τα γνωστότερα Ιντερνετικά σάιτ/μπλογκ, το «Mashable» δημοσίευσε ένα αρκετά πλήρες άρθρο σχετικά με τις τεχνικές λεπτομέρειες του… ψηφιακού άλλου κόσμου, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τα κοινωνικά δίκτυα· το άρθρο περιλαμβάνει αναφορές σχετικά με την πολιτική των μεγαλύτερων και δημοφιλέστερων εταιρειών (Facebook, Twitter και Google) ως προς το ποιος νομιμοποιείται να έχει πρόσβαση στους λογαριασμούς των εκλιπόντων, στοιχεία για την κείμενη νομοθεσία, τουλάχιστον σε κάποια μέρη των ΗΠΑ καθώς και μια αναφορά στην εταιρεία Legacy Locker η οποία λειτουργεί σα συμβολαιογράφος για ψηφιακές διαθήκες (ο χρήστης αφήνει στην εταιρεία τους κωδικούς του και η εταιρεία τους μεταβιβάζει σε αυτούς που ζήτησε, νόμιμους κληρονόμους ή όχι).
Παραμερίζοντας το μακάβριο του θέματος, αυτό που ίσως αξίζει να συνειδητοποιήσει κανείς είναι ότι πρόκειται για κάτι εξίσου σημαντικό με τη διευθέτηση των υποθέσεών του στον πραγματικό κόσμο σε περίπτωση θανάτου του. Και αυτό φέρνει με τη σειρά του τη συνειδητοποίηση ότι όσο άυλη και αν είναι, η ψηφιακή μας υπόσταση έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της πραγματικής· αν κανείς ενδιαφέρεται όντως για το τι θα «αφήσει πίσω του» μάλλον θα πρέπει να αρχίσει να σκέφτεται σοβαρά τι θα συμβεί στον ηλεκτρονικό του «εαυτό» που, σαν χαρακτήρας του Ουίλιαμ Γκίμπσον θα παραμείνει για πάντα στα καλώδια του Ίντερνετ.
Η ψηφιακή αιωνιότητα του εαυτού μας
4/
5
Oleh
ΔΗΜΗΤΡΗΣ